Stworzyliśmy dla Ciebie niezależne forum dyskusyjne aby oddać Ci głos. Zmieniaj Polskę razem z nami! zmieniaj.pl

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zasady współpracy sieciowej
#1
Inicjatywa współpracy sieciowej określiła zasady funkcjonowania i działania koncepcji w sposób następujący:
  • Każda organizacja jest autonomiczna i ma prawo do własnych poglądów i zdania w każdej kwestii
  • Każdy członek wspólnoty sieciowej ma takie same prawa
  • Wspólnota sieciowa działa przez wzajemne uzgodnienia i ustalenia w formie Rady, która skupia jedno osobowych przedstawicieli poszczególnych organizacji
  • Każdy członek Rady ma takie same uprawnienia, decyduje głosowanie preferencyjne
  • Na forum Rady uprawnienia pisania, zakładania wątków, ankiet mają wszyscy członkowie Rady na równych prawach
  • Każdy członek każdej organizacji ma prawo wglądu w prace Rady, ale bez prawa komentowania i udziału w dyskusji
  • Zdanie każdego członka organizacji sieciowej może być przedstawione na obradach Rady przez przedstawiciela organizacji którą zrzesza
    W sprawach szczególnie ważnych, decyzją Rady może być przeprowadzone Referendum, w którym będą mogli wypowiedzieć się wszyscy członkowie wspólnoty
Ta lista nie wyczerpuje zasad, jest jedynie wskaźnikiem, jak chcemy działać.
Szczegółowe zasady funkcjonowania możemy i musimy ustalać wspólnie, aby każdy członek wspólnoty czuł się współtwórcą i aktywnym uczestnikiem a nie biernym elementem społeczności, który nie ma żadnego wpływu na jakiekolwiek działania i jego rola to ew. akceptowanie tego co ktoś inny ustali.
Ze względu na społeczny charakter działań inicjatorów i aktywistów tworzących ten projekt, musimy okazać wyrozumiałość i zrozumienie w kwestii czasu reakcji i działań.
Staramy się stworzyć platformę porozumienia, która zwiąże różne organizacje i grupy patriotyczne, a którym bliskie są idee współpracy oddolnej i przywrócenia roli suwerena, narodu w ustalaniu zasad funkcjonowania społeczeństwa.
Aby dokonać jakichkolwiek zmian, przywrócić to co nam zabrano i to co nam się zabiera, musimy nauczyć się współpracy i współdziałania oraz akceptacji zdania innych.
Stąd też zorganizowanie tego forum, jako uniwersalnej platformy komunikacyjnej, mającej za cel techniczne zorganizowanie współpracy.
Ustalone zostały robocze zasady dostępu do Forum, informuję że na chwilę obecną stan dostępu do Forum wygląda tak jak na poniższym opisie są nastęujące poziomy -
  • Publiczny - dostęp dla każdego wchodzącego na forum z przestrzeni publicznej, bez rejestracji/logowania
  • Zarejestrowany (rejestracja automatyczna po weryfikacji adresu mailowego) - możliwość tworzenia wątków, edycji własnych postów, komentowania istniejących wątków publicznych. Staramy się jednak ograniczać te prawa do wybranych działów.
  • Organizacyjny - dostęp jak zarejestrowany, plus rozszerzony dostęp do działów wspólnych na forum ogólnym oraz do forum własnej organizacji
  • Rada - każdy wytypowany przez poszczególne organizacje przedstawiciel ma wszystkie prawa pisania, czytania, zakładania wątków, ankiet, uczestnicy z uprawnień Organizacyjnych - mają prawo tylko czytania
  • Moderacja - przydzielana osobom aktywnym i zaufanym, aby wspomagały zachowanie porządku na forum oraz miały możliwość reagowania na nieprawidłowości (zakres do ustalenia - kto i co).
  • Administracja - dostęp techniczno organizacyjny, pilnowanie zasad użytkowania, regulaminu, reagowanie na potrzeby, modyfikowanie forum aby usprawnić prace i działania
Taki podział istnieje na chwilę obecną.
Każda organizacja która wyrazi chęć współpracy otrzyma swój dział, zdefiniuje potrzeby i własną koncepcję zorganizowania swojego wewnętrznego porządku, wskaże działy jakie chce upublicznić a administracja forum udzieli wszelkiej możliwej pomocy w zorganizowaniu działań.
W sprawach organizacyjnych i z zapytaniami proszę o kierować się tymczasowo pod adres r.klimczykMałpkasgdw.pl
Wszelkie konstruktywne uwagi i koncepcje mile widziane.
Szczególnie jeśli chodzi o propozycje zorganizowania forum, stworzenia działów, poddziałów itp.
Odpowiedz
#2
Zasady funkcjonowania systemu SDD, który docelowo ma stać się głównym narzędziem Wielobiegunowej Współpracy Sieciowej, przedstawione są bardziej szczegółowo w projekcie SGDW, tam też wyjaśnione są zasady działania systemu głosowania preferencyjnego.
W skrócie jest to system, który nie wybiera zero/jedynkowo opcji i różnych rozwiązań, ale przez system punktacji przydziela poszczególnym opcjom różne wartości, przez co wygrywa opcja która nazbiera najwięcej punktów, czyli jest NAJBARDZIEJ AKCEPTOWALNA przez wszystkich uczestników głosowania. Jest to system, który umożliwia zbudowanie nowego podejścia do Demokracji i zasad współżycia, dokonując wyborów które nie dzielą i nie tworzą sztucznych linii frontu przy poszczególnych problemach czy różnicach zdań, umożliwiając zbliżenie stanowisk i osiągnięcie stanu najbardziej zbliżonego do konsensusu.
Odpowiedz
#3
Ustalone zasady rejestracji:
Rejestrujemy się z Imienia i Nazwiska (jako login), nawet z polskimi znakami, aby być później rozpoznawalnymi w społeczności wspólnoty Współpracy Sieciowej. Po zarejestrowaniu wysyłamy informację do administracji, np. do mnie, do jakiej organizacji należymy, aby można było po weryfikacji danej informacji przydzielić członka do poszczególnych grup.
Bez przydziału do grupy, organizacji uprawnienia są ograniczone i widoczność działów na forum również.
Każda organizacja decyduje jakie ich działy mają być widoczne publicznie, jakie po zarejestrowaniu, jakie dla uczestników współpracy sieciowej (członków organizacji).
Dołączenie organizacji, grupy, inicjatywy:
Po zarejestrowaniu i weryfikacji mailowej proszę o informację w poczcie wewnętrznej lub mailowo do mnie o planowanej strukturze wewnętrznej, ustaleniu uprawnień, nazw działów.
Postaram się przygotować i stworzyć platformę organizacji w najszybszym możliwym czasie. Wskazana będzie lista członków, aby można było zweryfikować przydziały nowych członków rejestrujących się na forum, a którzy wyrażą intencję przydziału do poszczególnych organizacji.
Każda organizacja typuje swojego przedstawiciela do Rady oraz moderatora forum wewnętrznego.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości